Buumer Auto OÜ kasutab ainult originaal varuosasid või kliendi soovil kvaliteetseid B- varuosasid. Kõik teostatud remonttööd registreeritakse BMW AG elektroonilises andmebaasis – mis on nähtav üle maailma.
Teostame remonttöid kõikidele BMW ja MINI sõidukitele olenemata sõiduki vanusest.
Mis juhtub, kui sõiduki remonttöid edasi lükata?
Kui väiksemad probleemid jäetakse parandamata, võivad need ajaga suureneda ja viia suuremate probleemideni.
* Näiteks võib väike mootori lekke ignoreerimine põhjustada tõsisemaid mootori kahjustusi.
* Mõned remondid võivad olla seotud auto ohutusega. Näiteks pidurisüsteemi probleemid võivad vähendada auto pidurdamise võimet, suurendades õnnetuste riski.
*Väikeste probleemide ignoreerimine võib lõpuks kaasa tuua suuremaid ja kallimaid remonttöid. Näiteks võib mõne osa riknemine põhjustada teiste osade kulumist või riknemist.
* Probleemid, nagu näiteks halvasti töötav mootor või vigased süüteküünlad, võivad suurendada kütusekulu ja vähendada auto ökonoomsust.
Üldiselt on soovitatav teha regulaarseid hooldusi ja parandada probleeme võimalikult kiiresti, et vältida suuremate probleemide teket ja tagada sõiduki ohutus ning töökindlus. Mida varem probleemile reageeritakse, seda väiksemad on tavaliselt ka paranduskulud!
BMW ja MINI sõidukite õlivahetus
BMW kestvuse tagamiseks on oluline läbi viia regulaarne hooldus, mille käigus tehakse vajalikud toimingud vastavalt tootjatehase juhistele. Hoolduste vajadusest annab märku sõiduki enda süsteem, mis arvutab hooldusgraafiku.
Buumer Auto soovitab tungivalt teha õlivahetusi diiselmootoritel ja bensiinimootoritel iga 10-15 tuhande kilomeetri järel. M-seeria autode puhul on eriti oluline järgida õlivahetuse sagedust iga 5-8 tuhande kilomeetri tagant.
See on oluline samm, et tagada mootori usaldusväärne toimimine ning vähendada riski lekete ja turbo probleemide tekkeks.
Igaks korrapäraseks hoolduseks järgime rangelt tootjatehase seatud tingimusi. Kasutame hoolduse käigus BMW AG poolt soovitatud tehase originaal õlisid, tagamaks auto parim võimalik seisukord.
Kõik Buumer Auto OÜ poolt teostatud hooldused/remonttööd kantakse ametlikult BMW AG elektroonilisse hoolduste andmebaasi ja sõiduki elektroonilisse hooldusraamatusse. See tagab, et auto täielik hooldusajalugu on kättesaadav ülemaailmses BMW AG serveris.
Buumer Auto OÜ teostab erinevaid remonttöid BMW ja MINI sõidukitele:
Mootori remont ( sh mootorikettide – ja hammasrihmade vahetus)
AdBlue süsteemide hooldus ja remont
Veermiku kontroll, hooldus ja remont
Pidurisüsteemi hooldus ja remont
Vedrustuse hooldus ja remonttööd
Õhkvedrustuse kalibreerimine ja remonttööd
Starterite – ja generaatorite hooldus ja remont
Automaat- ja manuaalkäigukastide hooldus ja remonttööd
Diferentsiaalide hooldus ja remonttööd
Roolivõimendi süsteemi remont
Kütusesüsteemi hooldus ja remont
Turvavarustuse diganostika ja remont
Sõidukitulede reguleerimine
Süüte-ja hõõgküünalde vahetus
Elektritööd
Juhiabisüsteemide kalibreerimine ja remonttööd
Buumer Auto OÜ pakub lisavarustuse järelpaigaldust kõikidele BMW / MINI mudelitele, olenemata sõiduki vanusest:
Kärukonksud
Alarmid
Immobilaiserid
Parkimisandurid
Multimeedia seadmed
Lisasoojendused (nt. webasto)
Püsikiirusehoidja ( ACC – adaptiivne püsikiirusehoidja)
Istmesoojendus
Tagurduskaamera
Aitame kaasa ka klassikaliste autode lisavarustuse paigaldamisel ning sellega seotud erinevates keerulistes elektritöödes.
Buumer Auto OÜ teostab erinevaid hooldustöid BMW ja MINI sõidukitele:
Õlivahetus
Õhufiltrite vahetus
Kütusefiltri vahetus
Pidurisüsteemi hooldus (pidurikettad; piduriklotsid, pidurivedelik)
Käigukasti hooldus (automaat-ja manuaal käigukastide hooldus)
Veermiku hooldus
Jõuülekannete hooldus (defferentsaiaalid; vahekastid)
Vahekasti õlivahetus
Navigatsioonikaardi uuendamine
Kui BMW ja MINI navigatsioonisüsteemi kaart on aegunud, olulised piirkonnad puudu või puuduvad tee kiiruspiirangu info, siis pakume võimalust paigaldada sõidukile täiesti uus navigatsioonikaart.
Meie teenuste hulka kuuluvad navigatsioonikaardi uuendused kõigile F- ; G -ning E- seeria sõidukitele. Meil on võimekus varustada Teie sõiduk viimase ametliku BMW originaal navigatsioonikaardiga, mis hõlmab kõiki Euroopa piirkondi.
Kindlasti võtke ühendust, kui ei ole kindel, mis navigatsioonikaardi versioon sõidukis hetkel olemas on.
Väljastpoolt Euroopat toodud sõiduki seadistamine (Jaapan; USA)
Väljaspool Euroopat müüdud BMW / MINI’le on võimalus teha ECE ehk Euroopa seadistus. Sõltuvalt mudelist on võimalik sõidukit kodeerida vastavalt soovidele – Navigatsioonikaardi regioonimuutus (USA -> ECE), miilid kilomeetriteks jne. Samuti on võimalik muuta häälkäskude keelt.
Programmeerimine / kodeerimine / tarkvara uuendamine
Diagnostika
Buumer Auto kasutab autode diagnoosimiseks BMW originaal diagnostika tarkvara (ISTA). Et diagnoositud teave oleks täpne ja usaldusväärne, selleks kasutame alati tarkvara viimast versiooni, millel on kõik BMW / MINI mudelid esindatud. Samuti on võimalus diagnostikat (BMW DIS tarkvara) teha ka klassikalistele BMW / MINI mudelitele, mille tootmisaasta jääb alla 2000 aasta.
Pikema diagnostika (nt. tarkvara uuendus) tegemiseks kasutame alati sõiduki külge ühendatud akulaadijat (BMW approved battery charger), sest pikema diagnoosi ajal võib sõiduki pardapinge langeda alla kriitilise piiri, mis võib mõjutada käivitamisvõimet.
Diagnostika on vajalik, et veaotsingu puhul tuvastada erinevaid elektroonikaga seotud probleeme ning läbi selle efektiivselt defekteerida viga ja teostada vajalik parandus.
Buumer Auto teostab erinevaid diagnostika teenuseid:
Mootorid ja käigukastid
AdBlue süsteem
Kütusesüsteemid
Tulede süsteemid
Veermik (õhkvedrustus, EDC amordid, andurid jpm)
Multimeedia
Mugavussüsteemid (istmed)
Aktiivsed/Passiivsed turvasüsteemid (turvapadjad, andurid)
Juhiabisüsteemid (ACC, pimenurgaandurid, parkimisandurid)
Programmeerimine / Kodeerimine
Järelpaigaldus (BMW originaal lisavarustus)
Elektritööd
BMW / MINI elektrisüsteem kasutab mitmeid erinevaid mooduleid ja signaale, mille arv sõltub konkreetsest mudelist ja varustusest. Mitmed moodulid jagavad omavahel suhtluskanalit, mis tähendab, et ühe ahela lühis võib mõjutada teisi selles ahelas olevaid mooduleid. Nt. võib võtmeta sisenemise (Comfort Access) välimise ukselingi lühis põhjustada lekkevoolu. Lisaks võib see mõjutada ABS/DSC mooduli toimimist ja põhjustada juhile erinevaid hoiatussignaale.
Lisaks sisepõlemismootoritele pakub BMW / MINI mitmeid mudeleid, mis hõlmavad ka hübriid- ja elektriautosid ning nende sõidukite vea otsinguks on vajalik spetsiifiline teadmiste tase.
Buumer Autol on mitmeaastased kogemused elektrisüsteemi diagnoosimisel ja vea leidmisel, sõltumata elektritöö keerukusest.
BMW mootori kettide vahetus (ketivahetus)
Mootoriketi (kettide) vahetamine BMW sõidukitel on vajalik ainult juhul, kui tekib võimalik oht mootriketi purunemiseks. BMW ei ole mootorikettide vahetuse sagedust otse määranud, kuid Buumer Auto praktiline kogemus näitab, et BMW mootoriketi tavaline eluiga on 200.000 – 300.000km piires, kuigi ekstreemsematel juhtudel võib see isegi olla vähem, kui 200.000km.
Mootoriketi eluiga kindlasti mõjutavad suurelt sõiduki kasutamise harjumused (nt. lühikesed linnasõidud (kondentsi tekkimine mootorisse); väga sagedased käivitamised) ning mootoriõli vahetusvälp ( soovitame 10.000 – 15.000km mootoriõli vahetust või 1 kord aastas ). Õigeaegne õlivahetus kindlasti pikendab mootorikettide eluiga ning tagab mootori puhta töö.
Buumer Auto teostab mootorikettide vahetuse käigus ära kõik sama töö käigus avatavad tihendid, filtrid ning mootoriõli ja kontrollime üle kõik mootori ümbruses olevad komponendid – mis võiksid samuti vahetust vajada. Mootori demontaaži puhul on võimalik vahetada ka varuosi, millele muidu tavaliselt hõlpsasti ligi ei pääse, kuid kui mootor on maas – on hea need suuremad remonttööd ära teha, et säästa nendele remonttöödele minevat aega ning raha.
Kui tekib küsimusi mootoriketi seisukorra osas, siis võib see probleem ilmneda süttiva mootoritule näol või sõites võite märgata ebatavalisi nähtusi nagu jõnksud või vibratsioon (detonatsioon), samuti ka metalset kõlisevat või kolisevat heli mootori töötamisel.
Kui peaks tekkima ka kõige väiksem kahtlus, et mootorikett võiks olla kulunud, mille võimalikud probleemid võivad tulla ketipingutite kulumisest, kui ka keti venimisest, mis omakorda võib mõjutada hammasrataste õiget hambumust, siis tasuks koheselt pöörduda spetsialistide poole, kes teevad kindlaks mootoriketi kulumise.
Kui aga mootorikett peaks purunema, siis on kindlasti tagajärjed kallimad ning võivad isegi lõppeda mootori vahetusega.
Kuidas laadida BMW akut?
BMW akut tohib laadida ainult mootoriruumist (al. aastast 2002 nt. E60; E65 ja uuemad mudelid). Vanematel BMW mudelitel (nt. E36; E38 või vanemad, kui aasta 2001) võib akut laadida ka otse aku klemmidelt.
Kuidas vahetada BMW akut?
BMW aku valimisel on oluline teada, mis aku sobib konkreetsele sõidukile, sest aku sobivus oleneb suuresti ka sõiduki varustusest. Mida suurem on BMW varustus – seda suurem on aku tarbimine.
Milline aku sobib minu BMW`le?
Aku sobivust saab teada, kui pöörduda BMW AG partneri poole, kes tuvastavad täpselt milline aku sobib Teie BMW sõidukile.
Olulised tähelepanekud aku vahetamisel:
1. Peale aku vahetust on vaja kindlasti aku registreerida.
2. Kui sõiduki aku maht muutub, nt vahetada väiksem aku suurema vastu – siis tuleb sõiduki aku parameetrid õigeks kodeerida.
3. Aku vahetusel peab toimuma kindlasti elektrikatkestus (samal ajal ei tohi sõidukit laadida, kui aku vahetus toimub).
Õige aku valimisel ja vahetamisel aitab Buumer Auto OÜ.
Tarkvara uuendus - milleks vajalik?
Kuna paljudel BMW ja MINI sõidukitel kasutatakse tänapäeval palju elektroonikat, tuleb ka tarkvara aeg-ajalt uuendada, et funktsioonid, mis on sõidukile paigaldatud – töötaks. Tarkvara uuendus on vajalik selleks, et parandada tehases leitud tarkvaraga seotud vigu või uuendada juhtmoodulite funktsionaalsust.
Diagnostikat teostades, võib sõiduk ise märku anda, et ei ole võimalik diagnoosida, kuna sõidukil on vana tarkvara peal. Peale tarkvara uuendamist on võimalik defekteerida täpsemalt sõidukil olevaid vigu.
Nt. G- seeria sõidukil olev digitaalne näidikute paneel võib liikuda paigast ära (nt. vasakule poole nurka ja pole enam keskel), mille tulemusel on raske tuvastada infot näidiku paneelilt. Tarkvara uuendusega aga saame näidikute paneeli õigeks tagasi. (nt. pildil)
Nt. Bluetooth funktsiooniga ei ole võimalik enam telefoni ühendada sõidukiga. Tarkvara uuendusega muutub Bluetoothi mooduli funktsionaalsus ning peale seda on võimalik jälle ühendada telefon sõidukiga.
Nt: Tarkvara uuendus võib muuta ka käigukasti käiguvahetuse sujuvust.
Nt: Sõidukil olev kellaaeg hakkab kiiremini liikuma (sõiduk näitab vale kellaaega). Tarkvara uuendus aga muudab sõiduki seadmete funktsionaalsust ning kell hakkab õigesti näitama.
Buumer Auto OÜ kasutab ainult BMW AG kõige viimast tarkvara, millega on võimalik hoida oma sõiduk alati uuendatuna.
BMW kodeerimine ehk isikupäraseks muutmine
BMW pakub endas väga palju funktsioone, mida on võimalik kodeerida, et oma sõiduk isikupärasemaks muuta.
Kõige enam levinud funktsioonid, mida kodeeritakse on:
– start -stop süsteemi kodeerimine
– Carplay / Android Auto aktiveerimine
– töötava sõiduki lukustamise pasuna välja kodeerimine
– digitaalse sõidukiiruse näitamine
– kabriolett sõidukitel katuse avamine puldist
– sõiduki soojendus funktsiooni automaatne sisselülitamine
– welcome lights aktiveerimine (udutuled, lähituled, kaugtuled)
– video vaatamine sõidu ajal (nt. kõrvalistujale)
BMW ACC (Active Cruise Control) kalibreerimine
BMW adaptiivne püsikiirusehoidja on eessõitjaga distantsi hoidev püsikiirusehoidja süsteem. ACC süsteemi on väga mugav kasutada, kuna auto ise reguleerib sõidukiirust vastavalt eessõitva sõidukiga ning selle tulemusel jääb ära liigne piduripedaali vajutamine – vaid sõiduk reguleerib sõidukiirust ise vastavalt seadistusele, ka. pidurdamine, kui eesolev sõiduk peaks järsult pidurdama. ACC süsteemiga on võimalik ka määrata vahemaa eessõitva sõidukiga, mis aitab hoida ohutut vahemaad ning reageerida kiiresti vastavalt vajadusele.
Uuematel BMW mudelitel al. E60 on “Stop & Go” funktsiooniga adaptiivne püsikiirusehoidja, kus saab juht süsteemi aktiveerida mitte ainult sõidu ajal, vaid ka siis, kui sõiduk seisab. Sõiduk reguleerib kiirust kuni seiskumiseni ja saab ka iseseisvalt uuesti liikuda. Selle süsteemi kasutamine on eriti mugav siis, kui peaksite ummikutes istuma või linnaliikluses liiklema.
BMW adaptiivse püsikiirusehoidja süsteemi on ka vajadus kalibreerida ja seda juhul kui:
→Kui ACC ei tööta (kui on vastav märge veamälus)
→Peale ACC vahetust / paigaldust (järelpaigaldus)
→Kui on kuskile vastu sõidetud / õnnetusjuhtum (vajadusel vaja vahetada ka ACC hoidja)
BMW AG näeb ette, et ACC (Active Cruise Control) süsteemi kalibreeritakse ainult selleks ettenähtud spetsiaalse seadmega.
Buumer Auto OÜ on soetanud kõige uuema radarite kalibreerimise süsteemi “Radar Calibration Tool RCT”, millega on võimalik kalibreerida pikamaa (ACC), kui ka lühimaa radareid (pimenurga süsteem).